באים מחופשים בצורה הכי מושקעת שיש, ומשאירים את החניכים במתח כל הזמן עד שיעמדו במשימות ויגלו מי המדריכות החדשות שלהם!
חלק א׳ של הערב תרבות
מרוץ שליחים שבו מתאימים סמלים ומושגים.
שיעור חברה כיפי בנושא חגי תשרי, ראש השנה, תפוח בדבש.
הכנת ברכות לראש השנה עם חניכים בצעירה בזום.
מתודה מקוונת לשיתוף מסורות החגים.
ערוך תרגיל 3: דיוקן של הקבוצה.
ערוך תרגיל שני: דיוקן של חבר.
ערוך תרגיל ראשון: דיוקן עצמי.
כנסו לחדר והראה לחניכײַמ את התמונות. תן להם זמן להתרשם.
חלק ב׳ של הערבה תרבות.
פעולת היכרות וגיבוש לקבוצה במתבגרת – לפתיחת שנה.
פעולת הכרות עם קבוצה חדשה/ שפותחת שנת התחנכות נוספת בקן או בסניף. יש להערך לפעולה על ידי טלפונים לכלל החניכים והזמנה מושקעת לקראתה.
לערב זה שני חלקים: א' – בית קפה – החלק העיקרי של הערב. ב' – הרמת כוסית קבוצתית לשנה החדשה – חלק מסכם, אורכו כרבע שעה. חשוב שתשקיע בתפאורה, באווירה ובסידור החדר על מנת והחניכים ייכנסו לרוח הדברים. כמו כן יש להכין את הרמת הכוסית הקבוצתית מראש.
בפעולה הזאת, נדבר עם החניכים על מנהגי ראש השנה ועל מבצע תפוח בדבש.
מתחילים לשחק, ובסוף כל משחק שואלים אותם לאיזה מנהג הם חושבים שהתכוונו במשחק ומקשרים את זה ומסבירים על כל מנהג.
ערב גיבוש כיתתי –– מומלץ לכיתה קבוצה.
פעולה זו חשובה מאוד לגיבוש הקבוצה וליצירת הזהות הקבוצתית. מרגע שיש לקבוצה סמלים ושירים היא הופכת לדבר ממשי והחניכים מרגישים שייכים לקבוצה ומגובשים אחד עם השני. פעולה זו מתאימה לקבוצות חדשות בלבד ויש להימנע מלהעביר אותה לקבוצות קיימות שיש להן כבר זהות קבוצתית כלשהי (גם אם לא ממש מגובשת). מדריך שנכנס להדריך קבוצה קיימת צריך לתת מקום של כבוד לתהליכים הקודמים שקרו בקבוצה ואם יש צורך בכל זאת בהגדרת שם הקבוצה מחדש רצוי לעשות זאת אחרי זמן היכרות והבשלה. להחלפת השם צריכה להיות משמעות ואם החניכים יחליפו שוב את שם הקבוצה בשם סתמי אחר סביר להניח שזה רק יסב פגיעה בהסמלה והזהות הקבוצתית בשל תחושת הארעיות.
אופי הפעילות: קבוצתית. הורים וילדים של אותה קבוצה יחד עם המדריכים. ניתן לקיים לכמה קבוצות במקביל אך הן אינן נפגשות, וצריך לדאוג שהקבוצות אינן גדולות ממה שההנחיות מרשות.
תחנה שלישית באירוע סוכות עם ההורים.
תחנה שנייה באירוע סוכות עם ההורים.
סיפור קצר שמספר על קוט הכלב ומסביר על משמעות הקבוצה והחברות בקן - כבית משותף של כל החניכים והקבוצות
לפנייך פעולות שנועדו לגבש ולחזק את ההסמלה והזהות של קבוצה חדשה או קיימת.
הפעולה הולכת להפגיש את החניכים עם התחושה של הקן והסניף כמקום שהוא שלהם, על החוויה לראות בו בית.
החניכים עורכים קמפיינים לשם וסמל קבוצתי, בסוף מצביעים.