ארבע רוחות השמיים הינם כיוונים כלליים מוסכמים. לכדור הארץ שני קטבים ועל אחד מהם הכריזו כצפון והשני דרום. על פי קטבים אלו נקבעו ארבע רוחות השמיים. עם נסתמך על כיוונים קדימה, אחורה, ימינה, שמאלה, נתקשה לאתר אחד את השני בס של אובדן דרך מכיוון שקדימה, אחורה, ימינה, שמאלה תלויים בכיוון אליו פונה האדם אותו אנו מנחים (ונתון זה אינו ידוע לנו). לכן חולקו כיווני השמיים לארבע כיוונים בסיסיים- ארבע רוחות שמיים (צפון, דרום, מזרח, מערב). ברגע שנאתר את הצפון ונעמוד עם הפנים אליו, הדרום תמיד יהיה מאחורינו, המזרח מימינו, והמערב משמאלנו. למדריך/ה: מספר דקות לפני הפעולה אתר את הצפון בעזרת המצפן.
חלק ב׳ של הערבה תרבות.
ממחיזים סיטואציות שקורות בתוך קבוצה
הגדרה למושג 'סינרגטיות'
פאזל קבוצתי שמורכב מקולאז'ים שכל חניך עושה על עצמו
פעילות שיא מקוונת לתחרות בין קבוצות במחוז
"פעולת קופסא" כיפית לקבוצה. פותרים יחד חידות ומצליחים במשימה! פעולת קופסא היא פעולה שבה החניכים מקבלים מראש את הציוד לפעולה בתוך קופסא והמדריך מפעיל אותם מרחוק.
משחק פנטומימה של דברים שאתם מתכננים להמשך
התנסות בדמוקרטיה קבוצתית.
פורטל הפעילויות למהלך הסגר - הפעילות שלנו אף פעם לא מפסיקה! תמצאו כאן פעילות מקוונת לקבוצה, משחקים, רעיונות לדברים לעשות בבית ועוד
פעולה בה החניכים משתפים מה שלומם בעת הסגר וכיצד הם מתמודדים עם לחצים שונים שהם חווים בתקופה הזו
החניכים עורכים קמפיינים לשם וסמל קבוצתי, בסוף מצביעים.
מרוץ שליחים שבו מתאימים סמלים ומושגים.
ערוך תרגיל 3: דיוקן של הקבוצה.
חלק א׳ של הערב תרבות
משחק חיקוי של תנועות שבו צריך לגלות מי המקור שאותו מחקים
פעולת היכרות וגיבוש לקבוצה במתבגרת – לפתיחת שנה.
סיפור קצר שמספר על קוט הכלב ומסביר על משמעות הקבוצה והחברות בקן - כבית משותף של כל החניכים והקבוצות
לפנייך פעולות שנועדו לגבש ולחזק את ההסמלה והזהות של קבוצה חדשה או קיימת.
הפעולה הולכת להפגיש את החניכים עם התחושה של הקן והסניף כמקום שהוא שלהם, על החוויה לראות בו בית.
החניך יצייר את החדר שלו
כל חניך מצייר את החדר שלו על דף
יצירת אמנה בין חברי וחברות הקבוצה על המפגש ביניהם
פעולה שמציפה את המפגש בין הייחוד של כל אחד מהקבוצה לקבוצה אחת כללית שבה לכולם יש מקום
משחק שיתוף פעולה - בו לכל אחד יש מקצב או קול שהוא חוזר עליו ומשתלב יחד עם שאר הקולות הקבועים ל"מכונה" שפועלת יחד
כאן בוחרים את הועדות שיהיו לקבוצה ומי יהיה בכל ועדה- לשיקול דעתך האם הקבוצה מספיק בוגרת כדי לעשות את זה ביחד; אם זה יצור דינמיקות וריבים בקבוצה עדיך לא לעשות את החלוקה לועדות באופן הזה.
הרעיון הוא לקבל החלטה יחד עם החניכים על הפעילויות שרוצים לעבור בקבוצה, ולעודד אותם לקחת אחריות על הקבוצה
פעולה להגברת האוטונומיה בקבוצה וחלוקה לועדות קבוצתיות
לימוד מורל מרכזי ומוביל של מוקד הפעילות
פעולה על הכוח שיש לקבוצה, על סינרגטיות ועל סיטואציות שקורות בתוך קבוצה